Алкогольний бізнес і соціальна відповідальність: кому небайдужа доля українців

Алкогольний бізнес і соціальна відповідальність: кому небайдужа доля українців

Ви колись замислювалися, як виробники алкоголю компенсують свій вплив на здоров’я людей? І чи компенсують взагалі? А наслідки адже воістину катастрофічні:

  • щорічно від вживання алкоголю в світі помирає 3 мільйони осіб;
  • вживання алкоголю є причиною більш ніж 200 хвороб;
  • серед людей у віці 20-39 років близько 13,5% усіх випадків смерті пов’язані саме з алкоголем.

Алкобізнес узаконений у більшості країн, зокрема і в Україні. Це один із найприбутковіших видів бізнесу. І так уже вийшло, що українські флагмани ринку систематично ігнорують свій обов’язок перед суспільством. Хоча саме їх продукція викликає незворотні наслідки для здоров’я нації загалом. Алкогольні компанії вкладають сотні мільйонів у рекламу. Водночас не поспішають фінансувати соціально-значущі проєкти.

Місяць тому платформа взаємодопомоги Lepta і медіа-холдинг Obozrevatel закликали українських виробників алкоголю проявити інтерес до теми корпоративної соціальної відповідальності.

Команда Lepta відправила запити в 12 найбільших алкогольних компаній, щоб ті надали необхідну інформацію про програми КСВ. Ці дані відбилися б у результаті на позиціях компаній в Індексі соціальної відповідальності. Однак, лише одна з них виявила зацікавленість розповісти суспільству про участь у соціальних проєктах.

Йдеться про Carlsberg Ukraine. Компанія є частиною міжнародної пивоварної корпорації Carlsberg. З 2014 року українським підрозділом пивгіганта керує Євген Шевченко.

Carlsberg стверджують, що активно борються із вживанням пива неповнолітніми, зокрема мінімізують рекламу алкоголю в соцмережах. Нам також відповіли, що витрачають близько 10 млн гривень на екологічні та наукові проєкти. Багато це чи мало – судіть самі. Але для загального розуміння відзначимо, що чистий дохід підприємства перевищує 1,6 млрд гривень.

Інформацію про благодійність інших компаній, які отримали наші пропозиції, але проігнорували його, довелося шукати в відкритих джерелах. Наприклад, один із лідерів ринку «Баядера груп» (5 млрд виручки за 2017 рік) замість того, щоб фінансувати соціальні проєкти, сам шукає допомоги у благодійників. І знаходить. Один із фондів виділяє гроші на лікування робітників «Баядера».

Корпорація «Оболонь», зі свого боку, вважає за краще фінансувати вигідні для себе проєкти, наприклад, футбольні команди. Це й очевидно, адже, «який футбол без пива?» (С).

Ми не знайшли на просторах інтернету інформації про соціальні програми багатьох виробників спиртного: Nemiroff, компанії «ЛГЗ Прайм». Зате вдалося знайти цікаву інформацію про те, що «ЛГЗ Прайм» виграла специфічний аукціон на право дати ім’я планеті і назвала астероїд на честь своєї горілки.

А тим часом, за минулий рік під впливом алкоголю в ДТП потрапило майже 1500 осіб, з них 360 отримали травми, ще 78 людей загинули. Але алкогольні компанії чомусь закривають очі на цю проблему або не приділяють їй належної уваги. Спортивні програми і реклама здорового способу життя, пожертвування на медицину і дитячі заклади – все це повинно мати набагато більші масштаби. Це повинно стати нормальною практикою для надприбуткових алкогольних і спиртових підприємств.

Зростання алкоголізму – біда для країни. Згідно зі статистикою, українці «пропивають» втричі більше, ніж витрачають на охорону здоров’я. У Києві, незважаючи на показову боротьбу з нелегальними наливайками, можна знайти сотні місць, де залежні від алкоголю люди зможуть безперешкодно купити чергову дозу звеселяючого напою. Деякі «точки» працюють цілодобово. Алкобізнес і тут не вважає себе причетним. Хоча зобов’язаний вносити свою лепту для вирішення цього соціально-важливого питання.

Україна виробляє все більше спирту на експорт. Світовим компаніям вигідно розміщувати виробництва в Україні. А це прямий удар по екології. Промислові масштаби вимагають багато води й електроенергії. Наприклад, кількість води, що витрачається у пивоварних заводах, як правило, в 10-12 разів перевищує кількість пива на виході (не враховуючи витрати на виробництво солоду). Водночас лише одиниці фінансують екологічні програми.

Команда Lepta ще раз закликає виробників алкоголю поділитися з нами інформацією про благодійну та соціальну активність. Розкажіть нам про те, як ви проявляєте свою соціальну відповідальність. Ми ж розповімо про це читачам у наших наступних публікаціях.

Найближчим часом на сайтах Lepta й Obozrevatel буде опублікований «Індекс соціальної відповідальності бізнесу». Він буде демонструвати ступінь впливу комерційної діяльності компаній на суспільство і навколишнє середовище у співвідношенні з рівнем їх участі в соціальних та благодійних ініціативах.

Ми будемо раді розповісти про практику соціальної відповідальності вашої компанії. Для цього надсилайте інформацію на адресу obozrevatel@lepta.in.ua і подавайте приклад іншим. Кожна добра справа надихає на наступні!

Добавить комментарий