Бізнес по совісті: якою має бути соціальна відповідальність виробників алкоголю
Алкогольні напої, найчастіше, є одними з найбажаніших гостей на святах. Рідко молодіжна вечірка проходить під «низьким градусом», алкоголем люди «заливають» стрес або горе, відзначають радісні події і перемоги.
Масштаби вживання спиртного справді величезні: за оцінками міжнародних маркетингових агентств, сукупна виручка на світовому ринку алкогольних напоїв у 2020 році складе півтрильйона доларів і до 2023 досягне 647,7 млрд доларів.
Очевидно, що компанії-виробники алкоголю повинні нести підвищену відповідальність за такий масштабний вплив на суспільство і здоров’я цілих поколінь.
При цьому, як правило, витрати таких компаній на соціальні програми мізерні у порівняннні з їхніми доходами. А іноді алкогольний бізнес на рекламу корпоративної соціальної відповідальності витрачає більше, ніж на саму КСВ. Детальніше про цифри і факти участі українського бізнесу у вирішенні питань українського суспільства найближчим часом можна буде дізнатися на сайті Lepta.in.ua.
Про наслідки регулярного або надмірного вживання алкоголю ми знаємо з дитинства. Можна довго розписувати, яким чином спиртне руйнує життя людини, але найбільш наочно це продемонструє суха статистика:
- щорічно в світі від надмірного споживання алкоголю вмирає близько 3 млн осіб, це 6 осіб щохвилини;
- у 2018-2019 роках в Україні відбулося близько 10 тисяч «п’яних» ДТП, загинула понад тисяча (!) осіб;
- за останні 5 років під впливом алкоголю в Україні було скоєно понад 100 тисяч злочинів;
- чоловіки з алкогольною залежністю у 6-7 разів більш схильні до насильства щодо членів сім’ї.
Цифри показують надвплив алкоголю. Виробники спиртного це знають і розуміють. Як мають також розуміти, що наслідки їх діяльності передбачають додаткову соціальну відповідальність і підтримку суспільства.
В Україні працює понад 25 алкогольних компаній. Десять з них, за підсумками 2018 року, отримали загалом майже 30 млрд гривень виручки. Лідером ринку, як і раніше, є «Баядера Груп» (6,7 млрд грн). У ТОП-10 також входять «Оболонь», «Carlsberg Україна», «САН ІнБев Україна» та інші.
Важливо також розуміти, що в Україні існує 10 алкогольних компаній з виручкою від 1 мільярда гривень. На сайті Lepta.in.ua можна дізнатися всі актуальні показники компаній.
Що могли б зробити ці компанії для покращення життя громадян, які вживають їхній же алкоголь, а також українців, які так чи інакше потрапили під вплив індустрії?
Все дуже просто: потрібно проявити зацікавленість у вирішенні суспільних проблем, які, серед іншого, виникають через надмірне вживання алкоголю.
Це може бути будівництво реабілітаційних центрів у партнерстві, скажімо, з державою або з іншими такими ж компаніями, або благодійними фондами/організаціями.
Це також може бути участь в різноманітних соціальних програмах і акціях, спрямованих на мінімізацію реклами алкоголю в суспільстві; формування нової культури споживання спиртного; підтримка спортивних ініціатив та інше.
Сфер, на які алкогольний бізнес має колосальний вплив – безліч. Питання виключно в щирому бажанні компаній піклуватися про здоров’я своїх клієнтів одночасно із заробітком на них же.
У алкогольного і тютюнового бізнесу особлива відповідальність перед суспільством, оскільки в першу чергу спиртне колосальним чином впливає на життя громадян. Зараз важливо, щоб лідери індустрії першими проявили реальну соціальну відповідальність і показали приклад усій галузі.
Команда OBOZREVATEL та проект Lepta звернулися до виробників алкогольної продукції з проханням розповісти про те, як вони сьогодні проявляють соціальну відповідальність. Всі деталі можна буде дізнатися найближчим часом на сайті Lepta.in.ua.