Соціальна відповідальність виробників тютюну: міф чи реальність?

Соціальна відповідальність виробників тютюну: міф чи реальність?

Згідно з останніми даними Держстату, в Україні палить близько 6 млн осіб у віці понад 12 років, які в цьому зізналися. Реальна кількість курців, очевидно, набагато більша.

Майже стільки ж людей у всьому світі щорічно помирає від наслідків вживання тютюну. При цьому понад мільйон загиблих — ті, хто не палить, так звані пасивні курці.

Цифри вражають, чи не так? Не дарма у Всесвітній організації охорони здоров’я кажуть про тютюнову епідемію та щорічно закликають країни підтримувати акції і кампанії зі зменшення споживання тютюну. На сайті Lepta.in.ua найближчим часом можна буде переглянути, як українські тютюнові компанії виконують, серед іншого, рекомендації ВОЗ.

Насправді одиниці замислюються про те, що негативні наслідки куріння спостерігаються також на рівні економік держав, оскільки країни несуть значні витрати на охорону здоров’я, пов’язані з лікуванням захворювань, викликаних вживанням тютюну.

За даними ООН, загальні економічні втрати від куріння перевищують позначку в 1,4 трлн доларів на рік (!!!)

За найскромнішими підрахунками, світовий ринок тютюну складає приблизно аналогічну суму — мінімум 1 трильйон доларів на рік, що удвічі більше, ніж, наприклад, світовий ринок алкоголю.

Як і у випадку з алкогольним бізнесом, про який lepta.in.ua розповідала у минулому матеріалі, компаніям-виробникам сигарет та іншої тютюнової продукції слід виявити підвищену зацікавленість у вирішенні проблем суспільства. Оскільки тютюнові компанії мають більш значний вплив на соціум, більш високий прибуток, то і відповідальність має бути значно більшою.

Мільйони людей у всьому світі щодня споживають їх шкідливий продукт, отримують залежність і весь букет наслідків — для свого здоров’я, для здоров’я рідних, близьких і оточуючих. Компанії це визнають. Однак лише одиниці готові в адекватній мірі компенсувати наслідки своєї діяльності. Найближчим часом на сайті Lepta.in.ua можна буде дізнатися реальну соціальну відповідальність українських виробників тютюну.

То чи можуть тютюнові компанії бути соціально відповідальними в принципі, виробляючи шкідливий для здоров’я продукт?

Згідно публічних звітів світових виробників тютюну, їхні компанії беруть активну участь в різних соціальних проектах, підтримують проведення різноманітних форумів, навчальних програм. Чи достатньо цього в повній мірі для відшкодування негативного впливу на здоров’я і життя людей? Лікарі і громадські діячі в один голос кажуть – ні.

В Україні працюють кілька компаній-виробників тютюнової продукції. Найбільші – «Філіп Морріс Україна», «Імперіал Тобакко Україна», «Бритіш Американ Тобакко» і «ДжіТіАй Україна», виробляють близько 50 млрд сигарет щороку.

Більшу частину ринку забезпечують «Філіп Морріс Україна» і «Імперіал Тобакко Україна», їхній чистий дохід у 2018 році склав понад 20 млрд гривень – по 12,2 млрд і 8,2 млрд відповідно.

При цьому тютюнові виробники нерідко вдаються до відверто маніпулятивних способів популяризації куріння, реалізуючи маркетингові акції під виглядом програм корпоративної соціальної відповідальності.

Соціальна відповідальність тютюнових компаній має проявлятися в реальних і значних інвестиціях у рішення проблем суспільства і бути на кілька рівнів вищою, ніж у решти бізнесу.

Очевидно, що збільшення фінансування соціальних проектів, реальна допомога курцям і людям, які страждають від впливу індустрії, повинна бути співставною з наслідками, які несе в собі виробництво тютюну.

Ми будемо вдячні нашим читачам і експертам за їхні думки про те, якою конкретно має бути соціальна відповідальність виробників тютюнової продукції. Надсилайте їх на obozrevatel@igenerator.org.

На сайті Lepta.in.ua найближчим часом можна буде дізнатися, як український бізнес, у тому числі тютюнові корпорації, допомагає українцям у задоволенні актуальних потреб та вирішенні наболілих проблем.


Добавить комментарий

×