Ставки на добро: чи може букмекерський бізнес бути соціально відповідальним?

Ставки на добро: чи може букмекерський бізнес бути соціально відповідальним?

Чи вважаєте ви себе азартною людиною? Швидше за все, більшість із вас відповість «ні», оскільки суспільство часто ототожнює азарт виключно зі спортом, з грою. Насправді, азарт – це ризик. А хто хоч раз не ризикував у своєму житті?

Всі люди азартні по своїй натурі, хтось більше, хтось менше. Передчуття можливої перемоги або успіху викликає унікально сильні емоції, які в безконтрольному стані часто беруть людину в кайдани залежності. Люди готові ризикувати всім заради великих, хоча й примарних можливостей. І цим дуже успішно користуються букмекери.

Після заборони грального бізнесу в 2009 році сфера азартних ігор в Україні була офіційно представлена в основному лотереями, головним на ринку був національний оператор «М.С.Л».

Паралельно з цим в Україні почали розвиватися інтернет-казино і ставки на спорт. На сьогоднішній день «головним по ставкам» є міжнародний букмекерський холдинг PariMatch. Частка компанії на українському ринку азартних ігор – близько 40%.

Другий за величиною гравець після PM – компанія FavBet, вона є прямим конкурентом PariMatch. Це також один із найстаріших гемблінг-операторів з 20-річним стажем, який активно рекламується і бере активну участь у спортивному житті України. Більш того, в липні FavBet став офіційним спонсором фіналу Кубка України.

Після того, як Верховна рада легалізувала гральний бізнес, ринок українських беттинг-операторів збільшується мало не щодня. На сьогодні можна виділити кілька основних контор, які здійснюють діяльність в сфері беттинга і гемблінга. Це PariMatch, FavBet, 1xBet, Gruppirovka Casino, «Космолот» і державна безтиражна миттєва лотерея (читай – онлайн-казино) «Золотий Кубок». Як бачимо, гравців на ринку вистачає.

Загальний оборот букмекерського бізнесу в Україні на кінець 2019 року склав близько 1 мільярда доларів. За місяць! І це тільки те, що ставили звичайні люди.

Чесно кажучи, цифри приголомшують. Втім, попит на азарт серед українців є і букмекери його з радістю задовольняють.

Букмекери заводять до себе нових гравців масштабними рекламними кампаніями, на маркетинг виділяються мільйони доларів. 

Обличчями окремих брендів ставали світові спортивні зірки, такі, як Майк Тайсон або Конор Макгрегор. 

Крім того, брендованими матеріалами в буквальному сенсі заклеювалися цілі станції метро, сотні білбордів та інших рекламних площ. Окремо варто згадати масштаби реклами беттинну в інтернеті – вона там буквально скрізь!

Заробляючи надприбуток на азарті і виділяючи масштабні бюджети на рекламу, такі компанії могли б не менш активно брати участь у вирішенні соціальних проблем, які, серед іншого, виникають через масову популяризації азартних ігор. Адже ігроманію вже давно визнали хворобою, серйозною соціальною проблемою, що становить загрозу для частини людства.

Приклади є. Так, наприклад, PariMatch підтримує спортивний розвиток дітей, в тому числі – з ДЦП, аутизмом і глухотою. Але фактично, це крапля реальних справ у морі можливостей, якими володіють беттингові компанії.

Беттингові і букмекерські контори мають колосальний вплив на суспільство і, проявляючи реальну, а не рекламну соціальну відповідальність, могли б збільшити частку своєї участі не тільки на ринку азартних ігор, але і у вирішенні проблем українців.

Як приклад, можна залучити частину своїх найбільш активних гравців до даного процесу – показати їм приклад, перенаправити частину їх азарту і дати йому нову місію. Варіанти реалізації ідеї можуть бути найрізноманітніші, але факт її ефективності беззаперечний.

Азарт на благо, де однією з перемог може стати чиєсь врятоване життя.

Світові аналітичні компанії в один голос стверджують, що індустрія буде рости.  Причин основних дві: пандемія (стрес і його заміна гострими емоціями) і бажання швидкого збагачення за часів кризи.

Було б непогано, аби найбільші беттинг-компанії асоціювалися б не просто з супер прибутковим бізнесом, а й з новим форматом соціальної супер-відповідальності.

Робіть ставку на добро!

Ми будемо вдячні нашим читачам і експертам за їх думки про те, якою конкретно повинна бути соціальна відповідальність букмекерського і беттингового бізнесу. Надсилайте свої пропозиції на obozrevatel@igenerator.org.

Добавить комментарий

×