Індекс соціальної відповідальності бізнесу: перші результати

Індекс соціальної відповідальності бізнесу: перші результати

Сьогодні Lepta і Obozrevatel публікують перші Індекси соціальної відповідальності бізнесу.

Що це?

Даний рейтинг визначає ступінь участі українських компаній у благодійних та соціальних ініціативах та проектах. Адже будь-який бізнес так чи інакше впливає на здоров’я і добробут людей, на навколишнє середовище і екологію. Відповідно, він може і повинен вносити свій певний соціальний внесок у розвиток суспільства і країни, на території якої він отримує свій прибуток.

Робити це можна по-різному. Фінансувати актуальні соціальні проекти, які ініціюють благодійні фонди, волонтери та громадські організації, інформаційно або організаційно брати участь у їх просуванні і вирішенні.

Ми б хотіли, щоб завдяки прибутковому бізнесу отримали можливість розвиватися соціально значущі проекти, які приносять користь і вирішують нагальні проблеми цілих територій або окремих соціальних чи профільних груп людей. Наприклад, дітей, хворих на ДЦП.

Як формується Індекс?

Наш підхід максимально однозначний, прозорий і простий, – на відміну від багатьох практик, які намагаються включити сотні показників нібито соціальної відповідальності, більшість з яких є або формальними, або незначними, або умовними.

Наш Індекс враховує вплив, який здійснює та чи інша компанія на навколишнє середовище, а також на здоров’я і добробут людей і накладає на цей показник її соціальний внесок, який може проявлятися в реальних організаційних і фінансових вкладах у благодійні проекти, а також в їх інформаційній підтримці та відкритості.

Також Індекс вестиметься окремо для представників великого, середнього та малого бізнесу, оскільки кожен з них має різний за масштабом вплив на своє оточення. Одні впливають на мільйони людей і цілі країни та континенти, а інші – на населення окремих регіонів, міст, кварталів.

Але від цього їх внесок доброти не стає менш значущим або важливим.

Місяць тому ми відправили ряду найбільших українських компаній лист, в якому просили надати дані про їх соціальну активність. Це необхідно, щоб визначити ступінь залученості бізнесу у рішення проблем населення, враховуючи вплив підприємств на суспільство і екологію.

30-ти днів цілком достатньо для того, щоб ознайомитися з нашими питаннями і надати інформацію про реалізовані соціальні проекти в рамках КСВ.

Справа ця, безумовно, добровільна, і компанії мали повне право проігнорувати наш запит. Що, власне, і сталося в більшості випадків. Це прекрасний показник того, як український бізнес насправді відноситься до соціальної відповідальності. Реальний інтерес, відкритість і зацікавленість до теми соціальної відповідальності проявили лише кілька компаній. Але про це пізніше.

Сьогодні ми публікуємо попередні Індекси соціальної відповідальності виробників алкоголю, оскільки вплив їх продукту на життя людини особливо значний. З ними можна ознайомитися на сайті Lepta.

Індекс розрахований експертами Lepta на базі даних, які компанії надіслали у відповідь на наш запит, а також на базі матеріалів, які ми змогли знайти у відкритих джерелах. Відсутність інформації щодо будь-якого показника індексу трактується як відсутність залученості компанії в діяльність, яка з ним пов’язана.

Важливо. Індекс має статус “ПОПЕРЕДНІЙ”. Це означає, що протягом 20 днів з моменту його публікації компанії та інші зацікавлені організації/особи можуть надати обґрунтовані зауваження та доповнення до нього. А саме: в яких благодійних проектах або соціальних ініціативах бере участь компанія, що вже зроблено і що планується, а також за якими напрямками компанія може виявляти соціальну відповідальність.

Для цього існує проста форма, яку потрібно заповнити і вислати нам на адресу lepta@igenerator.org. Експерти Lepta проаналізують надані дані і внесуть відповідні коригування в Індекс. Подальший перегляд індексу можливий не раніше, ніж через 90 днів.

Найбільші міжнародні корпорації прагнуть бути соціально відповідальними, бо від цього безпосередньо залежить їх розвиток. Нинішнє покоління споживачів вимагає від бізнесу відповідального підходу до діяльності і максимального залучення у вирішення соціальних проблем.

Сьогодні тема КСВ в світі набирає обертів. Україна повинна якщо не очолити, то хоча б бути активним учасником цих змін. Але поки що ми пасемо задніх і ледь встигаємо застрибнути в останній вагон. Ситуацію необхідно змінити найрадикальнішим чином. Український бізнес повинен прийняти безальтернативність своєї важливої ролі у вирішенні проблем населення.

Команда Lepta сприятиме активізації бізнесу в цій ролі всіма можливими способами.

Ми вже ініціювали розробку законодавчих норм, покликаних зробити реалізацію соціальної відповідальності для бізнесу простою, зручною та вигідною.

Індекс соціальної відповідальності також повинен змінити підхід до взаємодопомоги і сприяти розвитку соціальної відповідальності бізнесу.

Даний Індекс соціальної відповідальності бізнесу розроблений Фондом Майбутнього і реалізується в рамках проекту Lepta в партнерстві з медіахолдингом OBOZREVATEL.

Цей запис має один коментар

  1. Саме у 50-т роки вийшла перша фунтовна праця на тему соцнльно в?дпов?дальност?. У книз? «Соц?альна вщповщальысть б?знесмена» Хоуард Р. Боуен розглянув, як концепци соцнльно в?дпов?дальност? може бути поширена на б?знес, а усвщомлення розширено соцнльно мети при прийнятт д?лових р?шень може принести соцнльы та економ?чн? вигоди сусптьству.

Залишити відповідь до пгу.мос.ру Скасувати відповідь

×